Småkryddor

Höjdpunkten de senaste dagarna har varit Livia och Agust
Våra kryddor i livet
 
Den här gången skulle jag hämta själv på fritids
Första gången jag gör det på så många år att jag inte ens kommer ihåg en hämtning på egen hand
För det mesta är Janne med eller så är det någon annan som skjutsar dem hit
Kan tyckas enkelt att köra dit hämta och köra hem men för mig är det stort
 
Agust var mitt i en pingismatch så det tog en stund
Helt plötsligt utbrister han: Vad heter du?
Jag svarar: Farmor
Med sitt härliga leende säger han: Ja men jag menar på riktigt
Han hade ingen aning om att jag heter Lisbeth
Liten kul fundering till er som har barnbarn
Vet de vilket namn ni har?
Tydligen visste inte mitt det
 
Efter en lasangemiddag stack Janne och Agust iväg på friidrottsträning
Livia och jag kröp ner under täcket och funderade över julklappar
Kan någon stoppa tiden?
Jag minns att ungen räknade paket och vill ha så många som möjligt
Nu när jag frågar svarar hon; Pengar
 
 
Läste i tidning att vi har värmerekord för den här årstiden
Samtidigt hittar jag annonser med budskapet att snart ska vi gå på julmarknad
 
Den här bilden är från julskyltningen 2012
 
 
Om 20 dagar ska julen skyltas in igen
Svårt att tro att det kommer att se ut som på bilden för vart är kylan och snön?
 
Några ensamma dagar blev det inte för mig
Flera orsaker gjorde att Janne valde att stanna på hemmaplan
Tråkigt för honom men jag klagar inte
Få se om jag kan lura ut honom på en middag på fredag
 
Hur är det med dig och sociala media?
Jag upplever det som fler och fler väljer bort dem eller i alla fall begränsar sitt skrivande
Min dotter tog efter åratal bort sin facebook för två månader sedan
Hennes tusentals vänner kunde inte längre läsa om vad hon pysslade med
Jag frågade varför och svaret var att hon ledsnat på att läsa alla positiva uppdateringar som inte speglar verkligheten
Det är fler än hon som gör så
Läste om DET PERFEKTA LIVET i Aftonbladet
 
Tänk om vi är tillbaks till där vi var
Inte helt
Tillbaks till det som var bra
Tiden när vi berättade saker för varandra i möten öga mot öga
Tiden när det inte var lika viktigt att "vara" någon
Ja jag vet det är en utopi men önska kan man väl
 
 
 
 
#1 - - mickis:

Åhhh vad mysigt att få rå om barnbarnen. Visst kändes det bra att "klara" det själv :-)

När vår son var liten så räknade han upp allas namn typ min morfar heter kenneth, min farfar heter Kent min farmor heter morsan hahaha för det namnet hade han hört :-)

Ja nu går det fort till advent o sen till jul :-)
Lite mysigt ändå för nu ör det gråare än grått ute hela dagen tycker jag. ..

Hoppas du kan lura ut naken på en middag ;-)

Kram ❤

#2 - - Anonym:

Maken mena jag ju... inte naken hahaha