Att vara behövd

Bland det viktigaste i livet för en människa är att känna sig behövd
Skulle jag fråga 10 personer om vad de tänker på när jag säger det ordet skulle jag troligtvis få 10 olika svar
 
Under hemmaåren har jag förstått vad viktigt det här är
De flesta fyller sin kvot på arbetet men har man inget arbete då blir det värre
 
Varje dag skapar jag den känslan
Den behöver inte vara stor
Det är innehållet som är viktigast
I måndags tog jag en promenad hem till sonen och hans flickvän
De visste att jag skulle komma
Så extra glad jag blev när de gått till Coop och köpt varma wienerbröd för att jag skulle komma
 
 
Tisdagen startade jag på Hälsocentralen
Dags för provtagning och stygnborttagning
Sköterskan och jag var överens om att min doktor gjort ett bra jobb
Jag kan fortfarande ha en djup urringning utan ett stort ärr
Tankarna på vad det kan vara har jag puttat åt sidan
Varför förstöra livet med negativa tankar under 6 veckor och sedan få svar att allt var ok
Säger som mormor sa: Den dagen, den sorgen
 
Veckans guldkant kom när vi fick reda på att vi skulle vara med Livia och Agust på eftermiddagarna
Föräldrarna arbetade sent och livet med aktiviteter efter skolan gick på som vanligt
Som tur är så gillar Janne idrott
Riktig lycka att få följa med på friidrottsträningen
Jag älskar närheten av barnbarnen
Hela jag fylls av en alldeles speciell värme
 
En sak bekymrar mig och många andra här i stan
Sista månaderna har det begåtts allvarliga brott mot kvinnor
Både på ljusa dagen och i mörker
Mina promenadvägar känns inte tilltalande längre
Det mysiga har försvunnit och nu väljer jag och många andra att gå vid trafikerade vägar
Jag blir arg när jag tänker på att man inte ska tordes gå vart man vill
Hur mysigt är det att promenera efter E14?
 
Det blir så att jag håller mig hemma tills Janne kommer hem
 
 
För promenader kan jag inte vara utan
Jag klarar med lätthet 5 kilometer nu
 
Jag har sagt det förr och gör det igen
Hösten är en fantastisk tid
Varje år plockar jag in rönnbär till dekoration
I år var jag sen i starten men några hängande kvistar fick jag tag i
 
 
 Sköt om er och var rädda om varandra
#1 - - Korpunge:

Det är viktigt att få känna sig behövd så jag förstår precis hur du menar för jag går ju också hemma. Här tar jag också mina promenader och får vara glad att det inte är lika oroligt där ute som hos dig för det låter verkligen otäckt.
Hoppas du haft en fin lördag och får en lika fin morgondag.
Kram

#2 - - Leva-Kerstin:

Hej på en söndag!
Du har så rätt i att alla behöver känna oss behövda. Du har också rätt i att inte ta ut något i förväg. Ett citat jag läste en gång lever jag efter "Varför betala ränta på ett lån du inte har tagit". Sant eller hur? Det skulle vi ju aldrig göra. Men det är också så att vi själva också ska ge oss kärlek, göra något för oss själva varje dag och det är precis det du gör med dina promenader.
Ha en fin söndag.
/Leva-Kerstin

#3 - - mickis:

Känner igen mig i ditt tankesätt.. det är VIKTIGT att vara behövd :-)
Det är ju så att de som jobbar blir ju bekräftade av sitt arbete. "de gör ngt bra".
När man har yngre barn så är man ju behöv på ett helt annat sätt. Då behövs man ju verkligen.
Sen flyttar de hemifrån & man behövs inte på samma sätt alls...
Det blir tomt på ngt sätt...
Sen kommer barnbarnen & då behövs man ju igen.. Sug i dig av glädjen att få vara tsm med dina barnbarn. :-)
Hemarbete är det otacksammaste som finns. Enda gången någon ser det man gör är när man av ngn anledning INTE gjort det man brukar...
Man får inte en klapp på axeln & ngn som säger. Vad bra du diskat, dammsugit, osv haha Tyvärr.. för det är ett väldigt tråkigt jobb, men nödvändigt :-)
Man får försöka hitta guldkornen & ta vara på dem.. Det är inte lätt alls.. ibland känner man sig helt usel... & värdelös...
Jag går in & ur dessa perioder...
Härligt att du kommit igång med promenader. SKÖNT är det!

SKÖT OM DIG!
kram