Guldkanter på tillvaron

Efter några blanka dagar sätter jag mig ner och skriver
Jag försöker komma ihåg vad som hänt sedan jag skrev i fredags
Helt blankt var första tanken
Jag frågade Janne vad har gjort i helgen?
Hans panna hade djupa veck och sa helt ärligt: Ingenting
Man kan inte göra ingenting
Inte om man heter Lisbeth
Kan det vara att jag förtänger det som inte är så roligt?
Det stämmer rätt bra
 
I fredags ringde jag till medicinmottagning.
Sista veckorna har jag mått så illa och det jag vet är att gravid är jag inte
Mina stretchjeans korvar sig fast de satt som gjutna för några veckor sedan
När jag ställde mig på vågen var jag nästan 4 kilo lättare
En rullgardin drogs ner
Jag äter som en häst både nyttigt och onyttigt
Dags att kolla mina värden
Den gulliga sköterska berättade att nu var levervärdena för höga trots medicinen
Alltid en förklaring
Min doktor skulle ringa men än så länge har jag inte hört något
I går kväll skulle jag ta bilen och hälsa på Cecilia
Det var ett tag sedan vi sågs
Med bilnyckeln i handen fick jag vända innan jag skulle svimma
Där kan man snacka om gummiben för det är så det känns
Fy sjutton vad jag ogillar detta
Jag har varit bortskämd med att vara så pigg under en lång tid så jag har nästan glömt bort att det ruvar en sjukdom i min kropp
En gång tidigare har det här hänt och då fick jag öka doserna sen var allt ok
 
 
 
Dags att återigen komma ihåg att vara rädd om mig
 
Dagens roliga är att snart är vi på väg
När vi gifte oss fick vi som present av våra barn och barnbarn en vistelse på Hotell Höga kusten
 
 
Gäller bara att hitta ett bra datum
Vi är dåliga på att rå om varandra i ensamhet
Båda två älskar att göra saker med familjen men nu är det bara vi
 
Samtigt i gömmorna hittade vi en del presentkort som vi fick av arbete och vänner
 
 
Nu gäller att bli överens
Just nu står det mellan Maskrosens spa eller julkonsert på Södra Berget
 
#1 - - mickis:

Men vad tråkigt att du känner dig dålig & att proverna inte var bra!!

Hoppas du får ordning på det & mår bättre snart!

Kul att ha ngt att se fram emot. Välj ngt som du blir lycklig av :-)

Kram <3

#2 - - Pernilla:

Ja, ta hand om dig fina Lisbeth.
Roligt med presentkort bara man inte glömmer bort att utnyttja de :)
Kraaam

#3 - - Korpunge:

Så trist med proverna, hoppas det rättar till sig fort. Mysigt att få komma iväg och rå om varandra. Det kommer att göra dig gott ska du se.
Kramis ♥