Min lilla värld

I går morse tänkte jag sätta mig vid datorn och skriva en blogg
Blev helt vilsen när den inte fungerade
Skärmen var kolsvart
Vilket bestyr det blev
Fram med databordet så jag kunde kolla anslutningarna
Trångt trångt så jag kröp in
Flyttade lite sladdar och kröp ut baklänges
När jag reser mig är byxorna gråvita av damm
När städade jag där sist?
Kommer inte ens ihåg
Den maniska delen i mig kunde inte lämna eländet
Glömde för en stund en havererad dator
Nytt försök
Tror jag testade minst 20 olika kombinationer av sladdbyte men död skärm var vad jag hade
 
Fixade lite lunch och satt flingorna i halsen
Förstod efter en stund vad som hänt
Jag brukar inte gråta över det jag ser på tv men nu rann tårarna
Vad händer?
En hård och kall värld tar grepp om Sverige
Ser framför mig rädslan som fanns hos de barn och vuxna som hamnade helt oförkänd i den här situationen
Vad är min trasiga dataskärm att vara bekymrad över
Ingenting i det här perspektivet
 
Hur som helst så fick jag stå med lång näsa när Janne kom hem
Det har alltid varit jag som varit hackern och den tekniska i våra familjer
Gissa vad: En sladd till skärmen var glapp
Skönt i alla fall att vi slapp köpa en ny
 
Till sist lite uppdatering om sjukläget
Det verkar som om det var ett magsår som spökade
Det känns lite bättre och jag har gått upp ett kilo på en vecka
Det tråkiga är att det bipolära spökar
 
 
Under ett år har sjukdomen skött sig perfekt
Pest eller kolera?
Det är alltid enklare för mig när kurvan går uppåt
Jag tycker att jag mår som en prinsessa då
Det tycker inte de anhöriga
Nu är det inte så.
En liten dipp neråt får mig att tappa alltför mycket energi
Som tur är så är jag gammal i gamet så jag känner snabbt att det är något på gång
Lite mixtande med doserna ska få det att bli stabilt
Nu ska de positiva känslorna släppas ut
Så jag längtar efter dem
 
 
 
 
#1 - - Leva-Kerstin:

Hej kära du, ja du ju redan att jag känner igen mig i vad du skriver. Jag tycker att du är duktig som kunde stanna upp tänka "Ingenting i det här perspektivet", i det tillståndet som du var i.
Kram till dig

#2 - - Pernilla:

Alltid lika kul med datorer ha ha
Massa kramar, skönt att vara gammal i gamet...så hoppas det blir bra med ditt mixtrande av doser.