Precis som smörblomman

När vi var ute på en promenad för två veckor sedan häpnades jag över blommorna som trots årstiden stod där och inte alls fattade att det är oktober
Midsommarblomster den här tiden på året i norrland?
Det hör inte till
 
Med gummiben bestämde jag mig idag för att gå till affären
Jag tänker inte kapitulera och använda rollator
Sista nätterna har varit kalla och frosten täcker marken
Det är då man blir så glad att se en smörblomma som inte gett upp hoppet
 
 
En bit ner stannade jag till och drömde
 
 
Snart är det sommar igen
Nej inte snart men det kommer en sommar
Så många härliga timmar jag tillbringat här med barnbarnen
Fler ska det bli
 
Jag behöver peppa mig själv
Jag känner mig fortfarande gravid och doktorerna som är inblandade lovar att ringa men fastnar i att komma överens om vad de ska göra med mig
Jag säger till mig själv: Bli inte arg det lönar sig inte
Det här har du varit med om förr
Trots det har jag förväntningar
Jag vill inte ens träffa dem bara veta hur jag ska medicinera för att må bättre och få tillbaks orken
Ska det vara så himla svårt
 
Fördelen med den här tiden är att jag försöker äta upp mig de 4 kilo jag gått ner
Jag gör som nyfödda dvs äter varannan timme
Inte för att jag vill men jag ska gå upp i vikt
Det har jag bestämt
 
Ingen aning om hur lång tid det ska ta att vända vikten men de veckor jag provat har inget hänt
Känner mig lätt som en fjäder
På måndag ska Janne få skjutsa ner mig till city för lite shopping
Vägrar att gå i mys/träningsbyxor hela tiden
Går jag upp igen har jag ju kläder att använda och det finns många behövande som kan ta över mina som förhoppningsvis blir för små
 
Någon som vill slå vad?
Ringer det någon doktor idag?
Passa på för oddsen är höga om man tror att doktorn ringer
 
I helgen hälsar min mamma och pappa på hos min bror som bor några mil härifrån
Jag ska åka dit och ge dem varsin stor kram
De är de värda
#1 - - Leva-Kerstin:

Hej
Hoppas verkligen att läkaren har ringt
Kramar om dig
/Leva-Kerstin
www.steeperz.com