Surprise

 
 
 
Synd att jag inte satt några pengar i vadslagningen om att doktorn skulle ringa mig
När klockan närmade sig arton hade jag gett upp men se då ringde det en doktorn
En helt ny var det
Hur gullig och trevlig som helst
Inte massa ursäkter utan ett samtal om vad man kunde göra
Hon hade läst mina journaler och föreslog att vi skulle starta en behandling av magsår
Efter två veckor ska vi träffas och ta nya prover för att hitta varför jag går ner i vikt
Vilken lycka för dagen efter kändes det redan bättre
Ungefär som när man går in i fjärde månaden av graviditeten och inte längre vill kräkas
 
Jag lever med en man som älskar att fota och är bortskämd med att han tar fina bilder
Med tillstånd av honom brukar jag låna bilder till bloggen
Skillnaden mellan hans foton och mina karmerabilder är milsvidd
I lördags blev det några kort
 
Jag hade ingen lust att promenad men väggarna höll på att ramla över mig så vi tog en tur med bilen
Vi hamnade på Piren på Alnön
På somrarna är det restaurang och fik där
 
 
Besöker man fiket möter man Veronica Smedh som vann Hela Sverige bakar 2013
Garanterat smarrig hon bjuder på
Även maten på restaurangen är känd för att smaka bra
Eftersom sommaren är slut var båda stängda för säsongen
Mysigt ändå att bara vara en stund
 
Utanför kajen ligger Primus
En gammal ångbåt som tidigare gick i turtrafik
 
 
 
Söndagen hälsade vi på i Boda en by 7 mil öster om Sundsvall
Sven Woltter har sagt att vägen dit , 86:an , är Sveriges vackraste och jag kan hålla med
Höga berg och djupa dalar där Rolf Lidberg höll till och målade sina troll
Så klart är kameran hemma den här dagen så jag har lånat bilder
 
 
 
 
 
Jag träffade inga troll men jag fick krama om mamma och pappa som hälsade på min bror
Det är viktigt att ta tillvara de stunder man får
 
I dag fortsätter jag rutinen med plattan och fika i sängen
När jag gläntade på gardinen låg dimman tät
För någon vecka sedan skrev jag om att jag nu fått svar från Försäkringskassan att jag kunde arbeta halvtid
Just då händer det
 
Sundsvalls kommun sätter vikariestopp
Det var jag som skulle vara en av vikarierna hade jag tänkt mig
Tycker synd om de som sliter i skolan men för min del är det ingen panik
Jag väntar in för någon gång ska väl politikerna inse att det inte går att pressa personalen hur som helst
Det viktiga för mig är ändå att jag nu vet att jag har tillåtelse att hoppa på ett jobb om det dyker något
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Annorlunda:

Jag är mångsysslande och kreativ människa!


Jag är en mångsysslande krativmänniska. Kattälskande, hundälskande, djurälskande småtokig 50+tant som inte kan låta bli att inspireras av allt som verkar roligt, intressant och utmanande. Jag gillar att pyssla och göra smycken, skriva, läsa, måla, teckna, sy, virka, klappa katterna, hålla på med datorn och en massa annat - tiden räcker inte till för allt. Min sämsta gren är ordning och reda, städa på freda' - men kaosforskning ägnar jag många timmar åt.
pyssel, läsa, skriva, måla, teckna, sy, skapa, dator, psykologi, antropologi, kvantmekanik, astrologi, djur, en massa annat. Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Utvecklingstörning m.m. Att vara annorlunda liv med diagnoser! Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Har Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda! Har varit mobba hela min barn, ungdom, halva vuxna liv. Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m. I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. För samarbete kontakta mig på min E-mail: [email protected] Blogg: annorlundakvinna.blogg.se .............. Välkommen till min blogg. Här kommer du att få läsa om hälsa,träning, miljö, upplevelser, natur och förhoppningsvis få inspiration till att prova något nytt recept eller något annat roligt.

Intressen
Träning, kost, friluftsliv, resa, familjen

#2 - - TantGlad:

Hejsan och tack snälla för besöket hos mig.

Jättebra du kan låna foton av din Man hihi. Jag ser ju dessutom att det är foton från hemmavid.
Alnö är fint. Piren har jag varit till i sommar. Jag har tagit många foton från alnön.
Vättaberget som du har foto på likaså jag med, är vackert. Vilken utsikt över älven. För visst är det vättaberget?

Ha en jättefin dag nu
Kram från mig.

#3 - - Soldansare:

Vad roligt att du fått klartecken från Försäkringskassan. Minns ju att du önskat det länge. Jobben kommer nog igen. F
år vi hoppas. Kram!

#4 - - Leva-Kerstin:

Hej igen!
Att få ett så bra samtal från läkaren var den dagens guldkorn :)Vilka vackra färger bilderna har, han är verkligen duktig.
Ha det gott nu