Vart tog tiden vägen?

Jag tror aldrig en vecka gått så fort
Det är en vecka sedan jag skrev
 
När man jobbar kommer det dagar då man önskar att få ligga kvar i sängen
Helgen känns långt bort
Jag har haft svårt för att stanna kvar under täcket
I stället har jag kilvit upp när Janne gått till jobbet
Blickar jag tillbaks på veckan som gått har en ny rutin infunnit sig
Jag har inte lämnat sängen före tio
 
Upptäckten av de olika play kanalerna på plattan har hållit mig kvar
Det är lyx att välja och vraka bland programmen som jag velat se men av någon anledning missat
Jag brygger en kopp kaffe, brer några mackor och höjer sittdelen på sängen
Äntligen har den underbara sängen börjat användas utifrån vad det var tänkt till
Jag får lite hotellkänsla i kroppen
 
När jag väl klivit upp fattar jag penseln och målar
Här i huset är målarkursen i full gång men i år valde jag att avstå
Jag behövde få tillbaks känslan och inspirationen
Jag vill måla när jag vill och vad jag vill
 
 
Det har gått en vecka sedan jag påbörjade målningen och idag ser den helt annorlunda ut
Mina barn tyckte att den var lite läskig och allt för "svart"
Den är tänkt att sitta ovanför ett matbord som vi samlas vid när vi är många
Med deras ord i tankarna har jag utvecklat den åt ett annat håll
Vi får se hur det slutar
 
Det blir dags för lunch och tant Lisbeth har snöat inne på Hem till gården
Jag fastnar sällan för serier men den här lämpar sig bra som lunch sällskap
 
 
Eftersom Janne är sjukskriven på deltid dyker han upp och gör mig sällskap tidigare än jag är van vid
Det är mycket roligare att ta en promenad när man är två
 
 
Veckan som kommer är fylld av barnbarn
Det har kört ihop sig med jobb för föräldrarna
Kul tycker jag för då får jag rå om barnen lite mer än vanligt
 
Trots allt det viktigt att känna sig behövd och det gör jag nu
 
 
 
#1 - - Soldansare:

Hej! Äntligen kommer jag in på din blogg igen utan att bli utkastad. Trevlig att kunna "hälsa på" hos dig och lite avundsjuk på din lyxiga säng blir jag faktiskt :)
Kram!

#2 - - Korpunge:

Hej vännen
Så längesen jag tittade in och såg hur du har det, blev ju utkastad ideligen så man gav upp. Vilken tur att det fungerar äntligen. Blir spännande att följa dina målningar som jag hoppas vi får se framöver.
Kram

#3 - - Polär Marielle:

Hej!
Jag har inte orkat läsa bloggar ett tag nu igen. Vi får se hur länge jag orkar den här gången, men vill så himla gärna följa ditt liv. Ska försöka läsa bakåt lite.
Många kramar från Marielle (You know who)

#4 - - mickis:

Vad härligt att du tillåter dig att njuta & ta det lite lugnt :-)
Att du gör måbra saker :-)

Förstår att det är trevligare att promenera 2 än när man är ensam. Jag har ju mitt promenadsällskap i Zingo, annars hade jag inte tagit mig ut på samma sätt :-)

Härliga kort :-)
Kram