Att sätta ner en fot i taget

En fot i taget sätter jag ner
Vad lustig reaktion jag fick på mitt besked från hudmottagningen
 
Reaktionen blev som en förnekelse
Jag la in informationen långt bak i huvudet
Jag hörde vad doktorerna sa men orden var så oväntade
Jag skulle dit för min klåda inget annat
Jag berättade för mina nära men det var bara ord
 
I går kväll landade jag i ordens betydelse
Varje sommar sedan jag fick min autoimmuna leversjukdom har jag varit noga med att smörja in mig med solskyddsfaktor
Första åren satt jag i en solstol under ett parasoll
Sjukdomen jag lever med innebär en ökad risk för tumörer
Jag har tagit det på allvar och gjort allt rätt
 
Sista två åren har jag slarvat
Det finns något som heter livet som jag älskar att delta i
Jag har byggt sandslott och badat med barnbarnen och jag ångrar det inte en sekund
 
 
Att sitta och titta på under ett parasoll är inte att leva
 
I huvudet så tycker jag att det är orätttvist
Efter nattens uppvaknande försöker jag tänka positivt
Man ska inte ta ut något i förskott
Jag får tro på att det farliga är borttaget och att jag om sex veckor kan gå vidare utan att se tillbaks
 
I går åkte vi ut till Birsta och handlade en jacka till Janne
Det är lättare att skingra tankarna när man har något att göra
Jag skulle handla skor men lusten fanns inte
I stället blev det vinterdäck till bilen
Så skönt att ha det gjort
 
Mitt i orden som jag skriver småler jag och får en mjuk känsla i kroppen
Jag är stolt över att kunna tänka så här
 
Inget ska få ta mitt liv ifrån mig
När jag går förbi torget stannar jag till och ser alla vackra blommor
 
 
Jag ska inte köpa några nu inför hösten men till våren ska jag skärpa mig och plantera rejält med blommor på balkongerna
Det gjorde jag inte i år men nästa år ska det blomstra
 
Ge er tid att stanna till i livet och njut av det lilla
Det tänker jag göra
 
 
 
#1 - - Leva-Kerstin:

Hej på dig du starka kvinna. Det är rätt, ge dig inte "tron kan försätta berg" och tankens kraft är enorm. Jag vet!
/Leva-Kerstin
www.steeperz.com

#2 - - Leva-Kerstin:

Hej på dig du starka kvinna. Det är rätt, ge dig inte "tron kan försätta berg" och tankens kraft är enorm. Jag vet!
/Leva-Kerstin

#3 - - mickis:

Vilket tråkigt besked...
MEN det gäller att leva fullt ut medans man lever... eller hur :-)

Hoppas det bara var denna fläck & att du är ok nu?
Kram