Dags att fälla ut vingarna

Nej nu måste frun i huset fälla ut vingarna och sikta mot nya mål
Tänk dig ett stort rosa bubbelgum som du stoppar in i munnen
Smaken försvinner och du stoppar i en bit till utan att ta ut det gamla
Du blåser bubblor
Ibland lyckas du och ibland fastnar en kletig sörja i ansiktet
 
Till slut är det så fullt i munnen att du måste spotta ut hela tuggummit
Dags att göra det nu
Har liksom fastnat i mina tankar
Vill så mycket men inget blir gjort
 
Jag blir arg på mig själv när jag agerar så
Ta bara ex. beslutet om att börja arbeta 50%
Först sliter jag som ett djur för att få ett beslut
Precis då tar kommunen ett eget beslut om att det är anställnings och vikariestopp i skolan tills vidare
Vad gör jag då?
Tvärnitar och tänker att det är kört för mig
Uttrycket att vara dum som en ko stämmer bra in
Inte för jag tycker kor är dumma men det är ju så man säger
 
Vart är krigaren som ringer runt och frågar om jobb
Jag vet ju att utan personal fungerar inte skolan
Bara för att politikerna sagt så här slutar inte lärare att vara sjuka
Lärare är människor de med och kan inte göra underverk genom att ställa upp för varandra
 
Varför sätter jag mig inte på tåget och åker upp till mina föräldrar och umgås några dagar
Det måste vara 2 månader sedan jag sa till min mamma att jag tänkte hälsa på
Samma ord upprepar jag till henne varannan vecka
Jag vet att man ska ta tillvara tiden men varför gör jag så här?
 
Varför har jag inte köpt ett gymkort?
I juni hade jag bestämt mig att det vore bra för min hälsa och kropp om jag började träna
Jag var så taggad
Hade sett mig i spegeln och ut från min kropp stack det ut fyra pinnar
Pinnarna var armarna och benen
Jag skulle börja i slutet av augusti
Det är inte slutet av augusti nu och inget gymkort ligger i min plånbok
Jag blir så arg på mig själv
Det värsta är att det bara är jag själv som kan göra något åt det hela
 
I lördags föddes tankarna
Jannes ena son hade fått ett presentkort som gällde för fallskärmshoppning
Vi åkte ut till Bänkåsvikens hoppfält för att titta
 
 
Min dröm har varit att få hoppa ett tandemhopp med fallskärm
Planen var att jag skulle göra det senast när jag fyllde 50 år
Då hamnade jag i London och sedan har drömmen legat långt bak i huvudet
Den vaknade igen när jag stod och tittade på när han singlade ner genom luften
En av instruktörerna sa att det är aldrig för sent
Den äldsta hoppare de haft på besök var 80 år
Det enda som krävs är viljan och en godkänd läkarundersökning
Vill jag verkligen det här?
Jag kanske inte är en " Doer" fast jag tror det
 
Dags att göra det som jag tänkt på men inte gjort
För att det inte skulle bli för stort startade jag i köket
Jag har alltid velat baka matbröd
För si så där 30 år sedan testade jag men det blev ingen succe
I går googlade jag fram ett recept på sökordet " enkelt matbröd"
Iväg till affären innan jag ångrade mig
 
 
Tänka sig det blev en långpanna med matbröd
 
På kvällen åkte vi till Agust och Livia och bjöd på kvällsfika
Jag fick se Agusts medaljskörd som sitter på väggen
 
Vi vuxna sa till oss själva att så enkelt men så trevligt när man tar sig tid
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Leva-Kerstin:

Hej!
Så fängslande du skriver. Trots att det var mycket kunde jag inte sluta läsa.
Suck, jag förstår dig, det är otroligt otillfredsställande att inte göra vad man egentligen vill. Man blir så besviken på sig själv. Kanske ska du bryta ner det, bestäm dig för vad du vill börja med. Bryt ner det, sprid ut det på dagslappar på veckans dagar, då får du översikt och känner dig mer tillfredsställd. I alla fall ett tips kanske värt att prova?
Kram till dig.