Gör varje dag till din födelsedag

I morse kröp jag upp i soffan med en kopp kaffe.
Jag hamnade mitt i ett morgonprogram
De hade besök av Louise Hoffsten
Hon berättade inte bara om sitt liv med musiken utan även om sin sjukdom MS
Hennes sjukdom är precis som min en autoimmun sjukdom
Innan jag fick min diagnos utredde man mig för Ms.
De är sjukdomar som gör lite som de vill med kroppen
Ibland glömmer man bort den för den står alldeles stilla och ibland så ställer den till det i vardagslivet
 
 
Hon sa något som fastnad i mitt huvud:
Jag gör varje dag till min födelsedag
Orden satt mitt i prick
Så enkla men så tänkvärda
De orden får leda mig fram i vardagen från och med idag
 
Medans jag sitter och skriver i min blogg står jag i kö till Försäkringskassan
I dag var det bara 38 stycken före mig i kö
I skrivandets stund har jag avancerat till plats 4
i dag går det undan
 
Att jag sitter i kö igen beror på löften om att be någon ringa upp mig i mitt ärende inom 2 dagar
Det höll inte trots att det var både skrifligt och muntligt
 
Men ser man på ett avbrott i skrivandet och det händer saker
En person på kundtjänst som förstod mitt problem och gav mig direktnummer till handläggare som ska kunna hjälpa mig
Hon har nog varit med om det här förr
Jag fick namn och telefonnummer till tre stycken i fall någon inte svarade
 
Det får vänta till eftermiddagen
Dags att ta sig ut i det vackra vädret
Efter fyra dagar med feber längtar jag ut
 
 
 
 
#1 - - Birgitta:

Vad roligt att din blogg funkar igen! Varje gång jag loggat in förut så har jag blivit omdirigerad och jag har inte kunnat läsa. Det tar nog sin tid innan alla hittar tillbaka. Kul att se dig!
Har läst ikapp och det händer en del. Både kul och inte så lika kul. Jag är förvånad hur försäkringskassan behandlar dig. Jag har bara goda erfarenheter av dom. Peppar peppar.
Sköt om dig!
Kram!