Gratis massage

I morse vaknade jag av att glasen klirrade i skåpen
Ett dovt mullrande hördes i hela huset
Utanför vårt hus lägger de om gångvägar och sätter i nya dagbrunnar
I och för sig inte en dag för sent
För två år sedan hade vi översvämning i källaren vid två tillfällen
Slipper vi det är oväsendet helt ok
 
Insatsen blev att snabbt ta mig till köket och plocka ut glasen ur skåpen
Under hela förmiddagen har jag fått gratis massage
Det var bara att sätta sig på en stol så vibrerade det som på den värsta salongen
Om det känns så här mycket på femte våningen undrar jag hur de som bor på första våningen har det
 
Tänk att det har löst sig med Försäkringskassan
Ni som har mig som vän på Facebook vet redan det
Jag fick vänta två dagar på att bli kontaktad 
Kvinnan som inte heller visste något lovade att ta reda på mer
Glädjen blev stor i går förmiddag när hon återkom med ett positivt besked
Inte bara positivt utan långt över vad jag trodde jag skulle få för svar
 
Jag behöver inte fylla i papperet om en arbetsgivare och hon höll med om att det var tokigt formulär
Nu kan jag i lugn och ro se mig om efter ett arbete utan att skicka in blanketten i förväg
Jag har garanti på att jag får vila ersättningen och även gå tillbaks till sjukersättning om jag inte tycker att det fungerar
Jag får arbeta upp till 20 timmar i veckan men om jag vill kan jag välja färre timmar
 
Jag jublar inombords
Känslan är obeskrivlig
Störst är det att jag gjorde det
Alla år jag slitit med att rehabilitera, äta mediciner och göra som doktorerna sagt har lett mig fram till ett resultat
Nu gäller det att suga på karamellen och ta mig tid att fundera på vad jag egentligen vill med mina 50&
 
Det blev litet festligt i går kväll
Janne och Cecilia hade köpt blommor och jag fick favorit pizzan som Janne är bara bäst på
Jag älskar pizza med ruccola, soltorkade tomater och Serranoskinka
Jag älskar blommor med
 
 
 Dags att gå vidare och ladda för kräftor på lördag
 
 
#1 - - Katrine:

Underbart, det är du värd.
Som du kämpat.
jag håller tummarna!
Älskar dig storasyster!♥♥♥