Prästens lilla kråka

Just nu är det som för prästens lilla kråka:
Än slank hon hit och än slank hon dit
Sist jag skrev i bloggen var jag hoppfull över att få kontakt med Försäkringskassan
 
Jag startade med att ringa det första av tre telefonnummer jag fått av kundtjänst
Det blev en bom direkt
Hon arbetade inte med sjukersättningsfrågor
Hon meddelade mig att det andra numret var det ingen ide att ringa för hon kunde inte heller ge svar
Jag testade det tredje
Lite bättre var det ställt där
Hon hade varit handläggare för sjukersättningsfrågor men var tveksam eftersom reglerna kunde ha ändrats
Efter samtalet insåg jag att så var det
Informationen jag fått stämde inte med blanketten jag skulle fylla i
 
Det var bara att som i Monopol gå tillbaks till gå
Dagen efter ringde jag till kundtjänst igen
Det var 60 stycken i kö före mig och jag erbjöds lämna mitt telefonnummer så skulle de ringa upp när det var min tur
Det här var vid tiotiden
När klockan var fyra insåg jag att ingen skulle ringa
 
Skam den som ger sig
Ringde kundtjänst igen och lämnade telefonnummer för att bli uppringd
Det blev jag
Jag fick en ursäkt igen och blev lovad att bli uppringd inom två dagar
Jag förstår ingenting
Jag har hört talas om de som inte får vara sjukskrivna men aldrig någon som vill jobba men inte får
 
Trots allt så tänker jag positivt
När jag ställer mitt problem mot det som händer i världen och i mitt närområdet känns det som ett mycket litet problem
 
Sista veckan har en krypande känsla av lust växt
Känslan av att jag vill måla igen
Det är 10 månader sedan jag kände så
 
I går när jag visade den påbörjade tavlan för vårt middagsfrämmande tyckte hon att den var lite läskig
Ser man till det jag hitills målat finns det ett mörker i tavlorna
Jag känner mig inte mörk i sinnet det bara blir så i tavlorna
 
Sköt om er och njut av den fina hösten