Jag ljuger så bra

Den 27/1 2011 startade jag min blogg i den form som den är nu
I går läste jag igenom i stort alla inlägg jag skrivit och mötte himmel och helvete
Man kan nog säga att den speglar mitt liv
 
Jag är stolt över min Tankelek
Under åren har jag många gånger brottats med hur mycket jag ska lämna ut
Hela tiden har jag varit försiktig med att skriva om människor runt mig
Jag har varit noga med att alltid fråga om det varit ok
 
Jag har fått många nya "vänner" där det vuxit fram en känsla av att vi känner varandra
Förra året började jag länka min blogg till Facebook
Jag känner mig trygg med mina Facebook o Tankeleksvänner
 
Är det fult att ljuga?
Ja det är det men jag har aldrig ljugit i bloggen mer än för mig själv
Ibland har jag inte riktigt orkat med den sanning som väntar
Det är där jag är nu
 
Tankelek ska förmedla känslan av livet
Både sorg och glädje
När då livet inte vill göra riktigt som jag vill har jag tagit ett beslut
Det är för mycket av det gråa på gräns till svarta just nu
 
Jag gör helt enkelt en paus i bloggandet
Inte för att jag tänker lägga ner den
Aldrig
Jag ska istället ta mig igenom en tuff tid
När jag gjort det ska jag komma tillbaks och göra allt det jag vill men inte kan just nu
Det är hit jag ska
 
 
Jag väljer att berätta varför jag försvinner ett tag
Sedan oktober har min mage inte velat vara med
Den 3/12 hamnade jag på akuten med påbörjat tarmvred
Det var då det riktigt började
Läkaren ville att en utredning av tarmen skulle göras
För första gången hörde jag ordet Tjocktarmscancer
 
Veckorna gick och olika läkare kopplades in
Ordet som jag hört ville inte riktigt sätta sig
Som alltid är det svårt när det gäller problem med buken
Man börjar med det enklaste och visst har det hjälp delvis
Tyvärr hjälpte det inte helt och nu är jag framme vid den stora trumman
 
På sjukhuset träffade jag min fina mag o tarm läkare som jag trodde skulle befria mig från tanken på att det skulle vara något allvarligt
Pyttsan han gick igenom alla mina symptom och föklarade att det mycket väl kunde röra sig om en tumör
 
Jag har förstått att jag som alla andra har ett undermedvetet
Hur mycket jag än trycker bort tankarna så bollades de upp igen
Min filosofi under livet har varit att försöka leva som vanligt och att inte tänka på det värsta
Det gör jag även nu men jag måste lita på mina fina doktor och ta till mig orden som han säger
Innan jag har gjort den stora undersökningen finns inget annat att göra än att gå vidare
 
Jag försöker nu leva efter han ord: Det kan vara tjocktarmscancer men det behöver inte vara det
Om man utgår från det värsta och det är så är det lättare mentalt att ta det och tänk vad glad du ska bli om det inte är så
 
Känner mig förvirrad i tankarna
En del kallar det förnekelse
Inte jag
Jag ska tänka som tidigare och tror stenhårt på att det hjälper mig
 
Tillbaks till er alla fina människor
Behöver energin för att se framåt för det gör jag
Jag kommer tillbaks men när det vet jag inte
 
Massor av kramar till er alla ni fina vänner på olika vis
 
Ps: Har ni hittat något trollspö?
 
 
#1 - - Korpunge:

Men så tråkigt att läsa. Hoppas allt går bra och att vi snart får se dig skriva här igen.
Varm kram ♥

#2 - - Cici:

Jag önskade så att du slapp alla dessa kroppsliga bekymmer. Det måste tära väldigt att jämt oroa sig för att man ska orka gå vidare. Bra att du har en doktor du tycker om och litar på i alla fall. Jag hoppas att kunna följa dig på fb tills du orkar göra nya inlägg på din blogg. Tänker på dig, kram!

#3 - - Leva-Kerstin:

Kära, kära du, jag känner med dig. Vet inte vad som kan sägas, du vet man hittar inte orden. Du är rätt på det tycker jag. Tanken kraft kan försätta berg och även om det är svårt, kanske omöjligt tror jag på attraktionslagen och att försöka leva som vanligt.
Tänker på dig och önskar all lycka.
Styrkekramar i mängder

#4 - - Karink:

Hade jag haft ett trollspö så hade du varit den första jag svingat det över, och jag hade tagit bort alla dina problem!
Nu håller jag tummarna hårt, hårt och skickar dig många kramar!
Karin

#5 - - Annika:

Har följt dig lite till och från i några år och tycker att du är en kämpe. Så mycket elände som du får gå igenom så förstår jag att du tar en paus. Kommer att ha koll på dig och kika in för att se då du är tillbaks. Ska verkligen försöka leta fram ett trollspö. En stor bamse styrke kram till dig Lisbeth.

#6 - - Birgitta:

Kära nån. Ja du, tjocktarmscancer är inte att leka med. Jag hoppas verkligen du får ett besked så du åtminstone vet vad du har att handskas med. Som du vet har jag själv gått igenom cancer med allt vad det innebär. Under ett års tid nu har jag fått bröstreduktion. Helt nytt bröst på hö sida, och ett lyft och förminskning på vänster. Men det blev en femårig resa.

Jag vet inte hur prognosen på tjocktarmscancer är. Men med minsta lilla tur så går du igenom cellgifter, operation och strålning med flaggan i topp. Man blir kraftlös och eländig under tiden, men tillåt dig att vila. Sätt en parentes runt sjukdomstiden och låt allt ha sin gång. Jag hoppas du tittar in här då och då, för det tänker i alla fall jag göra.

Ha det så jättegott raring. Jag håller tummarna för dig!

#7 - - mickis:

men åhhhhh förstår hur jobbigt du har det <3
Lider med dig & håller tummar & tår för din skull <3

STYRKEKRAMAR <3

#8 - - Soldansare:

Kära du!
Vad kan man säga? Första bästa trollspö jag springer på ska jag sända genom cyberrymden till dig. Önskar dig lycka till med allt och ser fram emot när du kommer tillbaka till bloggen.
Det är tillåtet att vara förvirrad i sådana här lägen. Varmaste kramar!

#9 - - Pernilla:

Många varma kramar <3

#10 - - Yvonne:

Tråkigt att läsa -Förstår hur du känner det. Många stora varma kramar! ♥♥♥