Aja baja inte ge upp

Först och främst återigen tack till er som besöker min blogg
Känns bra att veta att ni är med mig
 
I lördags hade vi en gulddag här hemma
Sonhustrun fick lov att jobba och jippi därmed kom barnen till oss
Jag fattar inte hur ungar kan få i sig så mycket pop corn
De första de frågar efter är just det
En rutin har upprättats
Popcorn, en filt och en surfplatta
När popcornen är slut tar nästa rutin vid
Biljard, pyssel och gömma nyckel står på schemat
 
Agust blev klar med sin tavla
 
 
 
Sedan flera år tillbaks är gömma nyckel en av favoriterna här hemma
Min morfar lekte alltid den leken med mig och nu älskar barnbarnen den
Har du något minne av den med fågel, fisk och mitt i mellan?
Jag har ingen aning om vart alla nycklar kommer ifrån
Skulle vara spännande att veta vilken dörr de passar i och varför jag sparat dem
 
På söndagen var jag arbetsledare
Nu skulle julen åka ut för den här gången
Med muntra rop fick jag Janne att göra precis som jag ville
 
 
Dagsformen fortsätter att vara si så där
Vilken tur att snön lagt sig som ett vitt täcke
Jag älskar ljuset som snön ger
Anar att det är Jämtlänningen i mig som vaknar och blommar ut
 
 
Önskar att jag kunde fota som Janne men jag lånar hans bilder i stället
 
Ytterligare ett kilo har ramlat av kroppen
Så fort jag äter något annat än flytande kör det lilla helvetet i gång
Min doktor hade lovat att ringa i måndags
Gjorde hon det?
Nej då jag fick ta ny kontakt på tisdagen
Då ringde hon och bad om förlåtelse
Jag behöver inte en doktor som säger förlåt jag behöver en som hjälper mig att få tillbaks hälsan
Ett av de dummaste samtal jag varit med om då doktorn fnittrade och skrattade halva tiden
Hur som helst så skulle jag fortsätta medicinera och invänta en remiss till röntgen som vi alla vet kan ta sin tid
Hon hoppades att jag skulle få komma före 1/2 då jag ska till min "riktiga" sjukhus doktor
 
Jippi
Blir bra det här att fortsätta må pyton några veckor till
Cecilia min dotter har varit här i två dagar med mig
Erkänner att jag blir riktigt rädd när det känns som hela magen stannar upp
I dag ska jag klara mig själv hon behöver ha sitt eget liv
 
Funderar skarpt på att göra som min kompis sa: Åk in på akuten varje kväll till slut ledsnar de
 
Dags att slänga ihop en soppa och se på Hem till gården
För ge upp om att få hjälp av vården är det sista jag tänker göra
Jag fyller ju jämna år om några månader och då vill jag ha många paket
#1 - - Annika:

Lider verkligen med dig då jag läser om vilket elände du har. Men det kanske inte är en så dum ide som din vännina tipsade dig om. Härligt att dina barnbarn gillar att leka, och att de håller på traditionerna ..dessutom i rätt ordning... popcorn först.
Ha en fin kväll. Kramen på¨dig.

#2 - - Soldansare:

Förstår inte vart det ska ta vägen med vården.

Min grannes fru jobbar i vården. Jag skriver min grannes fru eftersom det bara är honom jag träffar. Hon jobbar hela tiden. Efter ett vanligt arbetspass går hon på ett jourpass så det låter som om hon jobbar dygnet runt. Fyra personer har gått i pension men de anställer inte någon ny. Och folk blir bara sjukare.
Önskar dig lycka till, hur som helst...
Kram.

#3 - - Cici:

Hej!
Jag försöker ta tag i min blogg igen och försöka följa och kommentera andras. Det har blivit dåligt med det sistlidna året, har mest varit facebook för hela slanten. Det är ju snabbare och de flesta jag känner hittar jag också där.
Du är en kämpe och jag förundras över hur sjukvården hanterar dig. Det kanske inte är en sån dum idé det där med att åka in till akuten varje dag man känner sig dålig, men då ska det ju finnas ork till det också.
Önskar dig bättring och god sjukvård. Kram.

#4 - - Korpunge:

Huvaligen! Lider verkligen med dig. Denna väntan kan verkligen ta ner en alldeles fullständigt. Hörde på nyheterna att de tänker ändra på det här med besök på akuten och införa snabb akuter på vårdcentralerna. Hur ska de då hinna med läkartiderna som folk bokar kan jag undra för där får man ju redan nu akut tid om det krisar.
Nä fy och usch, hoppa nu det går fort så du får din undersökning och krisar det så åk in akut.
Kram på dig

#5 - - Yvonne:

Ett tag sen jag var här hos dej! ... jag har en fantastisk doktor som bryr sig.. ........ Nyckelleken lekte vi också med våra barn .. Ha det så bra Kram

#6 - - mickis:

Gömma nyckel lekte vi alltid förr & mina barn lekte alltid det hos sin mormor & morfar... kul... fågel fisk eller mittemellan.... så gjorde vi med påskägg oxå... gömde.... & fick leta-...

Biljard är oxå kul. Mina svärföräldrar skaffade ett biljardbord till "lekrummet" det var uppskattat av stora & små :-)

Tråkigt att du inte mår bra...
STOR KRAM <3