Oj vad jag letar

Lite då och då dyker det upp peppande citat på Facebook
Det är God gärning som skickar ut dem
 
I dag möttes jag av
 
 
Mycket användbart om man tar till sig budskapet
Jag letar och jag letar
Jag får ofta frågan om hur jag kan vara så positiv
Den enkla anledningen är att jag hela tiden söker glädje
 
Vissa dagar vaknar jag med en "tycka synd om mig känsla"
Då gäller det att inte grotta ner sig och tro att man är ensam om den känslan
Det är tillåtet att tycka synd om sig själv ibland
Det gör vi alla
Det tillhör livet
Alla har vi dagar/perioder då man tror att man är ensam om den känslan
Livet är inte en dans på rosor, bara ibland
 
i dag ringde jag en god vän som nyligen gått en kamp mot sin sjukdom
jag behövde någon som visste vad jag pratade om
I dag måste man slåss för att få den sjukvård man har rätt till
Småler när hon gav mig rådet att i värsta fall åka in på akuten varje dag
Till slut ger de upp och hjälper dig
Det är tragiskt att det fungerar så men allt för sant
 
Vi enades om att jag skulle ringa Hälsocentralen
Jag har ju berättat tidigare om hur det gått till där men ok en chans till blir det
Efter telefonsamtal med en sköterska som ursäktade sig att doktorn varit ledig över helgerna brast
Det är inte ofta det händer men snacka om att jag blev tillplattad och att hon talade om för mig hur jag kände
Hur som helst fick jag träffa min doktor i går
Tydligen är det så här man ska göra
Stackars alla de som inte orkar/kan slåss
Ingen vidare välfärd att skryta med
 
Hur som helst tog jag Janne med mig
Jag fick information om varför man gjort en Datortomografi efter mitt besök på akuten
Det visade sig att jag haft ett påbörjad tarmvred som släppte när doktorn på akuten bökade med min mage
Nu är i alla fall utredningen omstartad och jag har fått smärtlindring tills vidare och ett första steg är taget
Något gör att magen inte fungerar
Ett stopp av något slag finns
 
Kilona rasar för nu är det flytande mat som gäller
I går blev jag bjuden på tomatsoppa av Janne
Tittar jag i skåpet verkar sparrissoppa stå på fredagsmenyn
Gud vad jag längtar efter att tugga på något
 
När det här är över ska jag banne mig boka bord på stans bästa restaurang
Som ni märker är hoppet det sista som överger mig
Jag tittar på ett kort av Caitlin från i somras och tänker att visst finns det hopp
 
 
 
 
#1 - - Karin:

Bakom allt det svarta finns en underbar humor hos dig!
Kramar Karin

#2 - - Korpunge:

Ja fy sjutton så arg man kan bli på den där vårdcentralen! Jag har också hört flera som väntar och tar akuten istället för just för att de blir nonchalerade. Det är sorgligt hur det har blivit!
Skönt att du lyckas hitta glädjeämnen i alla fall.
Nä nu ska jag ut och skotta balkongen innan nannedags. Ha en fin start på veckan nu och ha det så bra.
Kram